اینترنت اشیا - آی او تی تی:

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید اینجا کلیک کنید.

IOTT Iran - اینترنت اشیا / اخبار و مقالات اینترنت اشیا / اینترنت اشیا / اینترنت اشیا چه تغییراتی در کسب‌و‌کار‌ها ایجاد می‌کند؟

اینترنت اشیا چه تغییراتی در کسب‌و‌کار‌ها ایجاد می‌کند؟

۰۹ دی ۱۳۹۵ / اینترنت اشیا / آی‌اوتی

اینترنت اشیا چه تغییراتی در کسب‌و‌کار‌ها ایجاد می‌کند؟

با ارائه سیری از سوی اپل و الکسا از سوی آمازون، اینترنت اشیا (IoT ) همین حالا هم به بخشی از زندگی ما در خانه تبدیل شده است. بسیاری از ما با استفاده از ترموستات هوشمند دمای اتاق نشیمن‌مان را کنترل می‌کنیم یا حتی با استفاده از زنگ در هوشمند روی ورودی خانه نظارت داریم. اما آیا تأثیری فراتر از خانه و حیاطمان هم وجود دارد؟ اینترنت اشیا وعده می‌دهد که بسیاری از ابعاد زندگی‌مان را تغییر دهد. در این راستا، از ۱۴ کارآفرین YEC سؤال زیر را پرسیدم:

به نظر شما، کدام فناوری‌ها ممکن است روی نحوه انجام امور در کسب‌و‌کار‌ها تأثیر بگذارند؟

۱. WEBRTC

۰۱

مطمئنم که جاسازی ارتباطات از طریق وب آر تی سی (ارتباطات بی‌درنگ در وب) بزرگ‌ترین تأثیر را روی کسب‌و‌کار‌ها خواهد داشت، به خصوص، به خاطر تأثیر مستقیمی که روی سرعت ارتباطات و در نتیجه میزان کارایی دارد. هر چیزی که زندگی را آسان‌تر کند روی بازدهی ما تأثیر دارد و متداوم خواهد بود. فیل لابون، WUDN

۲. بیگ دیتا و یادگیری ماشین

۲

شاید تصور بیگ دیتا و یادگیری ماشین به آسانی اتومبیل‌های خودکار یا چاپ سه‌بعدی نباشند، اما از تأثیرگذار‌ترین مجموعه فناوری‌ها در حوزه کسب‌و‌کار هستند. الگوریتم‌های یادگیری ماشین و بیگ دیتا که برای انتقال این حجم عظیم اطلاعات به کار می‌روند نه تنها سرویسهای مشتری-محوری بهتر از قبل ارائه میدهند، بلکه به شرکت‌های B2B این امکان را می‌دهند که سریع‌تر و با کارایی بیشتر کار‌های خود را انجام دهند. در چند سال آینده، انتظار این را داشته باشید که بیگ دیتا و یادگیری ماشین همچنان نحوه‌ی به اشتراک گذاشتن و انجام معاملات ما را متحول کنند. دورین بلاچ، Poshly Inc.

۳. اتومبیل‌های بدون راننده

۳

این که عبارت «بدون راننده» اخیراً این‌قدر سر زبان‌ها افتاده دلیل دارد: قرار است حمل‌و نقل روزمره را کاملاً دگرگون کند و تمام جهان را پربار‌تر و ایمن‌تر کند. هر روز، افراد بیشماری فاصله محل کار و زندگی خود را رانندگی میکنند. به هنگام رانندگی باید فقط رانندگی کرد. اتومبیل‌های بدون راننده به شما این امکان را می‌دهند که در آن واحد چند کار را انجام دهید: تماس تلفنی، ویرایش یا تهیه اسناد و مدارک و در کل انجام کاری مفید. مثل این است که در دفتر کارتان هستید. به علاوه، احتمال تصادف کردنتان هم پایین‌تر است. کریستوفر جونز، LSEO.com

۴. چاپ سه‌بعدی

۴

با رواج چاپ سه بعدی، می‌توانید نمونه اولیه‌ای از محصولاتتان را فقط با لمس چند دکمه خلق کنید (صرفه‌جویی در زمان و هزینه). ساخت و تولید، روان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌شود و کسب‌و‌کار‌ها این امکان را خواهند داشت که به راحتی محصولاتشان را مطابق با نیاز‌های مشتری سفارشی کنند. اندرو شارج، Money Crashers Personal Finance

۵. روبات‌ها‌ی آموزشی (onboarding)

۵

ما باید به همان میزانی که برای امور مختلف محیط کار وقت می‌گذاریم، به آموزش اولیه‌ی خوب برای کارکنان جدید نیز وقت بگذاریم. بنا به مشاهداتی که داشته‌ام، ما، مؤسسان شرکت‌ها، به اندازه کافی در این زمینه تلاش نمی‌کنیم. آموزش اولیه‌ی ضعیف و ناکارآمد منجر به فرهنگ سازمانی ضعیف آن شرکت خواهد شد. آموزش اولیه‌ی کارکنان یکی از فرایندهای اساسی در شرکت‌های موفق است، بنابراین روبات‌ها می‌توانند با کاربردی‌تر کردن فرآیند آموزش اولیه و ارسال سریع آن بر روی گوشی موبایل به کاربران کمک کنند تا فرآیند آموزش اولیه را هر چه بهتر پشت سر بگذارند. رایات استونر، Phenomenon

۶. تجارت الکترونیک TOT

۶

با متصل شدن هر چه بیشتر اقلام الکترونیکی به یکدیگر از طریق اینترنت اشیا، مصرف‌کنندگان این فرصت را دارند که با استفاده از این اتصال سریع تصمیم به خرید بگیرند. تصور کنید که داخل یخچالتان را نگاه می‌کنید و می‌بینید که یکی از مواد غذایی اصلی را ندارید. حالا تصور کنید که بتوانید آن را آنلاین از پنل یخچالتان سفارش بدهید. آمازون با دکمه Dash روی همین ایده سرمایه‌گذاری کرده است. از آنجا که زندگی ما بیشتر و بیشتر از طریق اینترنت اشیا متصل می‌شود، می‌توانیم کار‌های روتین مانند خرید خواروبار را به صورت خودکار درآوریم و وقتمان را برای امور مهم‌تر مثل خانواده و کار صرف کنیم. نیکول مونوز، Start Ranking Now

۷. رابط کاربری صوتی

۷

الکسای آمازون اولین فناوری‌ای است که واقعاً قابلیت تعامل صوتی را فراهم کرده است، چون واقعاً مطابق انتظاراتتان کار می‌کند. با گذشت کمی زمان، عادات جدید ما وارد زندگی کاری‌مان هم می‌شود. در محیط‌های کاری به خصوص در فضا‌های مشترک اعتماد به رابط کاربری صوتی بیشتر و بیشتر می‌شود،. به این روش، اقلام مورد نیازمان را سفارش می‌دهیم، برای اعضای تیم ناهار می‌گیریم، تماس کنفرانسی می‌گیریم، برای نمایش نور را کم می‌کنیم و غیره. در کل، بُعد اجتماعی صوت و همراهی آن با اینترنت اشیا است که محیط کسب‌و‌کار ما را تغییر داده و بهتر می‌کند. مارات استاری، getPartnered

۸. تصمیم‌گیری مبتنی بر داده

۸

فناوری‌های جدید زیادی هستند که نحوه‌ی انجام کسب‌و‌کار‌ها را تغییر داده‌اند. هر چه داده‌های بیشتری موجود باشد، می‌توان تصمیمات بهتری گرفت. اطلاعات زیادی وجود دارد که به طریق معناداری قالب‌بندی نشده است. یک مثال از این موارد بحث برانگیز این است که ویترین فروشگاه‌ها در مقایسه با موجودی آنلاین آنها چقدر باید بزرگ باشد. خرده‌فروشان با جمع‌آوری هر چه بیشتر اطلاعات، بیشتر به فروش آنلاین محصولات روی می‌آورند. جینا کوک، EVENTup

۹. واقعیت افزوده

۹

تصور کنید که در خانه خودتان اتومبیل جدیدی را امتحان کنید یا با دلفین‌ها شنا کنید. صدای یک موتور یا اقیانوس باعث می‌شود حس کنید که در دنیای دیگری سیر می‌کنید، در حالی که در واقع فقط واقعیت افزوده است. واقعیت افزوده تأثیر عظیمی بر نحوه‌ی تجارت‌ها خواهد گذاشت و روش‌های تازه و نوآورانه‌ای برای خرید و فروش محصولات و تجربیات جدید امکان‌پذیر می‌کند. اوبینا فکزی، Wakanow.com

۱۰. دستیار‌های مجازی

۱۰

دستیار‌های مجازی مانند سیری، کورتانا، گوگل نَو و الکسا نحوه جستجوی محصولات و خدمات را تغییر داده‌اند. هرروزه افراد بیشتری به جای استفاده از موتورهای جستجو بر روی دسکتاپ‌ها (کامپیوترهای رومیزی) از دستیار‌های مجازی در دستگاه‌های موبایل استفاده می‌کنند. این امر شکل جدیدی به صنایع تبلیغات و بازاریابی می‌دهد، چون بازاریاب‌ها پیوسته به دنبال راهای جدیدی هستند تا توجه مخاطبانی را که از دسکتاپ برای جستجو استفاده نمی‌کنند جلب کنند. گیلرمو اورتیز، Geek Powered Studios

۱۱. سیستم تعمیرات و نگهداری پیشگویانه

۱۱

هیجان‌انگیز‌ترین قسمت اینترنت اشیای امسال استفاده از سیستم تعمیرات و نگهداری پیشگویانه به جای سیستم تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه است. دستگاه‌های تجاری (پمپ‌ها، وسایل نقلیه، خطوط تولید و غیره) مجهز به سیستم تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه‌ی عادی برای جلوگیری از خرابی و توقف کار هستند. توقف کار پرهزینه است و این سیستم قطعات را پیش از پایان یافتن عمر مفیدشان تعویض می‌کند. اما این روش کم بازده، پرهزینه و غیرقابل‌پیش‌بینی است. با ترکیب اینترنت اشیا و یادگیری ماشین، می‌توانیم خرابی دستگاه‌ها را پیش از وقوعشان پیش‌بینی کنیم. شرکت‌های بزرگ مانند IBM برای خطوط تولید و شرکت‌های جدیدی مانند Preteckt در زمینه حمل‌و‌نقل دوربرد از پیشروهای این حوزه هستند. اریک متیوز، Start Co

۱۲. اتوماسیون محل کار

۱۲

موضوعات داغی راجع به اتوماسیون در محل کار، مانند فناوری هوشمندی که طرز نشستن و ایستادن افراد در محل کار را به آنها گوشزد می‌کند، درحال شکل‌گیری است. امروزه بعضی از ماها گجت‌های پوشیدنی‌ای داریم که به صورت صوتی عمل می‌کنند: «هی!وقت بیدار شدن است. وقت ورزش کردن است». اما چیزی که دوست دارم ببینم این است که اشیا اطرافمان مثل صندلی، میز و لامپ در طول روز خود را به صورت خودکار جهت آسایش و تمرکز هرچه بیشتر ما تنظیم می‌کنند. این امر به جلوگیری از افت بازده کاری بعد‌از‌ظهر کمک می‌کند. کاساندرا بیلی، Slice Communications

۱۳. دستگاه‌های دارای بلوتوث و RFID در عملیات انبارداری

۱۳

دستگاه‌های شبکه‌ای دارای آر اف آی دی و بلوتوث نحوه کنترل موجودی انبار‌ها را تغییر داده‌اند و به تسریع و خودکار شدن رسیدگی به سفارش کمک می‌کنند و به این ترتیب مشتری زود‌تر محصولات درخواستی‌اش را دریافت می‌کند. به نظر من، این بزرگ‌ترین پیشرفتی است که نحوه انجام کار‌ها در خرده‌فروشی های آنلاین را در سال آینده تغییر خواهد داد. زو هرمن، Superior Lighting

۱۴. چت بات

۱۴

کسب‌و‌کار‌ها از طریق روبات‌های ارسال پیام محاوره‌ای در پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک مسنجر، آی‌مسنجر اپل و …. به مشتریان خدمت‌رسانی و بازاریابی می‌کنند. این روبات‌های چت برنامه‌نویسی شده میتوانند محصولی را توصیه کرده، به سؤالات پاسخ داده و حتی لطیفه بگویند. به علاوه، خدمات مشتریان را به صورت شبانه‌روزی و در تمام روز‌های هفته با هزینه کمتری ارائه می‌دهند. آدلین ژو، TOPBOTS

منبع: thenextweb

captcha